no, wiedzialem, ze gdzies to widzialem, ale dopiero teraz udalo mi sie dokopac do testu dokladnosci wskazan predkosciomierzy, z ktorego wynika, ze O2 ma jeden z najbardziej przeklamujacych:
wskazanie szafy 50 km/h - realna predkosc 48 km/h
100 km/h - 94 km/h
150 km/h - 142 km/h
dlatego ja zazwyczaj mowie o predkosci "licznikowej"
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no, wiedzialem, ze gdzies to widzialem, ale dopiero teraz udalo mi sie dokopac do testu dokladnosci wskazan predkosciomierzy, z ktorego wynika, ze O2 ma jeden z najbardziej przeklamujacych:
wskazanie szafy 50 km/h - realna predkosc 48 km/h
100 km/h - 94 km/h
150 km/h - 142 km/h
dlatego ja zazwyczaj mowie o predkosci "licznikowej"
pzdr!
a w climatronicu w OII nie ma tak jak w OI możliwości odczytu prędkości :?: :roll:
Sprawdzałem u siebie za pomocą GPS, przy 100 km/h na liczniku jest 95 km/h w rzeczywistości. Poniżej jest proporcjonalnie mniej, powyżej 100 km/h jest cały czas 5 km/h róznicy. Najwięcej miałem 197 km/h według GPS, a licznik pokazywał 202 km/h.
Takie coś jest celowo wprowadzone przez producenta i tyle...
Sprawdzałem u siebie za pomocą GPS, przy 100 km/h na liczniku jest 95 km/h w rzeczywistości. Poniżej jest proporcjonalnie mniej, powyżej 100 km/h jest cały czas 5 km/h róznicy. Najwięcej miałem 197 km/h według GPS, a licznik pokazywał 202 km/h.
Takie coś jest celowo wprowadzone przez producenta i tyle...
moze i celowo, chociaz sa samochody, ktorych predkosciomierze pokazuja idealnie (C4)
w kazdym razie przepisy mowia tylko o tym, ze predkosciomierz nie moze zanizac, natomiast skala zawyzania nie jest okreslona
BTW pomiar GPS'em, przynajmniej takim jakim zazwyczaj dysponujemy tez nie jest idealny, oczywiscie duzo dokladniejszy niz szafa, ale nie idealny.
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
...bawiłem się jakiś czas temu opcjami komputera i jest tam możliwość ustawienia np. na okoliczność zmiany rozmiaru opon zima/lato. Chyba do 10km/h można przestawić wskazania licznika... Nie wiem, czy czegoś nie pomyliłem :roll:
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
pomiar z wykorzystaniem gps w palmtopie jest obarczony dosc sporym bledem. Trzeba w trakcie pomaru zwrocic uwage na ilosc "aktywnych" satelit i jakosc sygnalu - im więcej tym większa dokładność - oczywieste chyba. bo pomiuar gps to nic innego jak obliczanie odleglosci pomiedzy punktem a satelitami, minimum trzema - w olbrzymim skrocie. GPS nie oblicza bezposrednio pozycji odbiornika ( np. palma) tylko bazuje na znanych pozycjach dostepnych satelit a potem tylko oblicza na bazie geometrii pozycje anteny uzytkownika koncowego.
Aha i mierzyliście za pomocą wskazań automapy? Jeśli tak, to nie jest to tak miarodajne jak programami dedykowanymi do pomiarów, ktore odczytuja tylko wtedy kiedy dokladnosc zapewniona jest na najwyzszym dostepnym dla anteny i procesora poziomie.
Pomiar z wykorzystaniem gps ale profesjonalnym sprzetem wartym ok 200000 daje super dokladnosc. Jak ktos ma ochote to polecam sprzety np od Topcon :szeroki_usmiech
Oczywiscie, dla amatorskich pomiarow, nie majacych zadnego znaczenia, antena w palmie wystarcza :idea: Tanie gpsy sa wystarczajace w 100% do nawigacji, gdzie dokladnosc co do centymetra (tak jak gps rtk) jest totalnie zbedna. W rtk np. sa radiomodemy sluzace do biezacej korekcji z osnowy geograficznej :idea:
Koncze juz, bo i tak powiecie ze sie czepiam :szeroki_usmiech
Pozdro!
Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI
...bawiłem się jakiś czas temu opcjami komputera i jest tam możliwość ustawienia np. na okoliczność zmiany rozmiaru opon zima/lato. Chyba do 10km/h można przestawić wskazania licznika... Nie wiem, czy czegoś nie pomyliłem :roll:
nie nie nie
to jest opcja takiego "limitera predkosci" - np. jak masz na zimowkach nizszy indeks predkosc niz na letnich, to sobie tam ustawiasz i po przekroczeniu tej predkosci szafa ci dzwoni i wyswietla ostrzezenie.
pzdr!
[ Dodano: Czw 12 Sty, 06 11:36 ]
Zamieszczone przez Shadoon
pomiar z wykorzystaniem gps w palmtopie jest obarczony dosc sporym bledem. Trzeba w trakcie pomaru zwrocic uwage na ilosc "aktywnych" satelit i jakosc sygnalu - im więcej tym większa dokładność - oczywieste chyba. bo pomiuar gps to nic innego jak obliczanie odleglosci pomiedzy punktem a satelitami, minimum trzema - w olbrzymim skrocie. GPS nie oblicza bezposrednio pozycji odbiornika ( np. palma) tylko bazuje na znanych pozycjach dostepnych satelit a potem tylko oblicza na bazie geometrii pozycje anteny uzytkownika koncowego.
Aha i mierzyliście za pomocą wskazań automapy? Jeśli tak, to nie jest to tak miarodajne jak programami dedykowanymi do pomiarów, ktore odczytuja tylko wtedy kiedy dokladnosc zapewniona jest na najwyzszym dostepnym dla anteny i procesora poziomie.
Pomiar z wykorzystaniem gps ale profesjonalnym sprzetem wartym ok 200000 daje super dokladnosc. Jak ktos ma ochote to polecam sprzety np od Topcon :szeroki_usmiech
Oczywiscie, dla amatorskich pomiarow, nie majacych zadnego znaczenia, antena w palmie wystarcza :idea: Tanie gpsy sa wystarczajace w 100% do nawigacji, gdzie dokladnosc co do centymetra (tak jak gps rtk) jest totalnie zbedna. W rtk np. sa radiomodemy sluzace do biezacej korekcji z osnowy geograficznej :idea:
Koncze juz, bo i tak powiecie ze sie czepiam :szeroki_usmiech
Pozdro!
jasne, ze taka dokladosc nie jest nam do niczego potrzebna, wystarczy to co jest.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
GPS nie oblicza bezposrednio pozycji odbiornika ( np. palma) tylko bazuje na znanych pozycjach dostepnych satelit a potem tylko oblicza na bazie geometrii pozycje anteny uzytkownika koncowego.
nie tylko geometria ale też teoria względności, jak by ktoś nie wiedział, jest na usługach GPS
Outlander
była OII 4x4 BMM
już nie ma Octa ASZ super fajna była
Moze sie czepiam ale z miernictwa pamietam to na takiej skali z podzialka co 5 mozna odczytac wskazania z dokladnoscia "5" czyli "jadziemy z predkoscia 150 +- 5 km/h" - fajne sa te relacje -> jechalem licznikowe 172 itd...
Wskazowki grube jak belki stropowe, skala co 5 :lol:
Przepraszam ale nie moglem sie powstrzymac
pozdrowka
Ja sprawdzałem sobie prędkością średnią z MFA (nie mam climatronica :? ) na drodze kilkuset metrów. Pomiar mało dokładny, bo trzeba nożnie utrzymać stałą prędkość (pewnie tempomat załatwiłby problem, ale nima), chociaż jakieś tam wnioski można wyciągnąć. U mnie wychodziło przekłamanie mniej więcej 5km/h. Czyli chyba standard dla OI.
fajne sa te relacje -> jechalem licznikowe 172 itd...
e tam, do moich zastosowan dokladnosc jest wystarczajaca
chyba nigdy nie zdarzylo mi sie relacjonujac cos komus podawac predkosc (oczywiscie licznikowa) z dokladnoscia wieksza niz do ~10km/h :szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
nie nie nie
to jest opcja takiego "limitera predkosci" - np. jak masz na zimowkach nizszy indeks predkosc niz na letnich, to sobie tam ustawiasz i po przekroczeniu tej predkosci szafa ci dzwoni i wyswietla ostrzezenie.
pzdr!
To jest chyba tzw. speed warning !
W menu głównym wyświetlacza , w setupi- e jest opcja - winter tires , a tam możemy dodać +10 km/h lub odjąć 10km/h .
nie nie nie
to jest opcja takiego "limitera predkosci" - np. jak masz na zimowkach nizszy indeks predkosc niz na letnich, to sobie tam ustawiasz i po przekroczeniu tej predkosci szafa ci dzwoni i wyswietla ostrzezenie.
pzdr!
To jest chyba tzw. speed warning !
W menu głównym wyświetlacza , w setupi- e jest opcja - winter tires , a tam możemy dodać +10 km/h lub odjąć 10km/h .
no dokladnie tak
edit:
hehe, a wlasciwie niedokladnie, bo speed warning to jedno a speed warning przy winter tyresach to osobne opcje
ale to juz tylko gwoli dokladnosci
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Porównywałem w lecie prędkość w swojej OI z VAG-COM i climatroniciem i wyglądałoby na to, że poprawną prędkość wskazuje VAG-COM, pokrywa się przynajmniej z prędkościomierzami montowanymi na drogach. Wychodzi na to, że prędkościomierz zawyża, a climatronik zaniża prędkość.
U mnie w Octavi I różnica pomiędzy wskazaniem prędkościomierza a "rzeczywistością" jest ok 10% (prędkościomież zaniża). Rzeczywistość określam na podstawie przydrożnych tablic z pomiarem prędkości, przypadkiem kontroli radarowej policji i wskazaniem komputera. Na tablicach porównywałem przy mniejszych prędkościach 60km/h - pokazuje 55km. Policyjny radar złapał mnie kiedy miałem 150km/h a wskazanie u nich było na 136km (nie pytałem o badanie techniczne radaru:-)). Test z komputerem zrobiłem mając na liczniku 140 km/h na płaskiej równej drodze jadąc ze stałą prędkością zresetowałem komputer (prędkość średnią) pierwsze wskazanie pojawiło się po kilku sekundach i było 130 km/h.
Zapytałem w ASO dlaczego jest mniej niż w rzeczywistości - obiecali, że sprawdzą i ew. skorygują. Podobno w O1 jest zakres regulacji wskazania +/- 7 % lub km/h - już nie pamiętam czego. Ale kiedy odbierałem samochód powiedzieli, że jest ok i nic nie zmienili.
Jeśli ktoś wie jak można skorygować wskazanie VAG'iem to chętnie dowiem się jak.
Swoją drogą jeśli wskazanie prędkościomierza opiera się na prędkości obrotowej kół to faktycznie istotny jest ich rozmiar. Ale jak wytłumaczyć różnice pomiędzy komputerem a licznikiem? Czyżby komputer wyliczał na podstawie obrotów i przełożenia? Pamiętam, że kiedyś rozmawiałem z taksówkarzem o zmianie kół na większe i powiedział, że tego nie zrobi bo musiałby do nowego rozmiaru przeprogramować taksometr i przejść badanie techniczne a to jest bardzo drogie. Chyba coś w tym jest....
zmiana rozmiaru kul spowoduje wzrost lub spadek predkosci
ale nie beda to duze skoki(pare km/h)
co do regulacji hmm
niektorzy kupowali nowe wkladki pod licznik dobrze zkalibrowane
mi tam moje nie przeszkadzaja
u mnie przeklamanie jest przy 140km/h licznikowe komputer pokazuje mi 138km/h
wogole mam bardzo udane to wszystko
bo np komputer pokazuje mi spalanie srednie ok. 4,5l to w rzeczywistosci jest 4,7l/100km
wiedz bledy sa pomijalnie male
ale ja odrazu po kupnie auta dalem go do serwisu zeby mi go ustawili dokladnie i nie odchodzilem od biorka poki nie zrobili mi tego o co prosze k
W zupełnieniu do tego co już napisał szkoda.
W Unii Europejskiej obowiązuje dyrektywa Komisji Europejskiej 77/433/EWG, dopuszczająca generalnie tylko zawyżanie pomiaru przez prędkościomierz. Nie może on więc nigdy pokazywać odczytu niższego od prędkości rzeczywistej.
W Polsce odwołujemy się do Polskiej Normy, ustalającej wielkość dopuszczalnego błędu granicznego obliczanego według wzoru (PN-92/S-95020)
koniec uzupełnienia
aczkolwiek... NajtFukinPatrol North-West Techno-destroyed by dobrygrzeswawa WhitePride :smokedevil
Komentarz